Odbyły się kolejne pokazy zabawek w ramach spotkań Klubu Mam Ekspertek. O czym była mowa, co nas czeka nowego na półkach sklepowych i w jakim kierunku idzie branża?

img_5219

Zaangażować ojców

Zdecydowanie dominującym trendem w branży jest obecnie tworzenie zabawek, które mają być nie tylko zabawą dla dzieci, ale również angażować męską część rodziców.

Superbohaterki

Jeśli jesteście fanami komiksów ze stajni DC czyli Batmana, Supermana czy bohaterów z niedawnego kinowego hitu Ligii Samobójców, to możecie się zaprzyjaźnić z nową kolekcją superbohaterek. Superwoman, Wonder Woman czy Harley Queen mogą stać się świetnym łącznikiem między mężczyznami w domu czy chłopcami a dziewczynami, a z drugiej strony mogą uczyć małych mężczyzn, że superbohaterami nie muszą być tylko mężczyźni.
Bohaterki są w wieku nastoletnim, a dodatkiem do zabawek (lalek i gadżetów, np. tarcza Wonder Woman czy pas Batwoman) będzie serial od Worner Bros.

View Master

Rozszerzona rzeczywistość i gogle w jednym. Można dokupywać specjalne plansze lub korzystać tylko z komórki i oglądać kosmos, stolice oraz zwierzęta. To też ukłon w stronę bardziej technologicznej części rodziny, bo oglądanie pięknych zdjęć National Geographic może angażować nie tylko najmłodszych.

Monster High od nowa

Czasem firmy nie tylko decydują się na nowości, ale również odświeżanie starszych kolekcji. Taki lekki rebranding przeżywa teraz Monster High. Zarówno bajka jak i lalki się unowocześniły, i co najważniejsze, odpotworniły. Mają mniej makijażu, są mniej wyraziste i spokojniejsze. Głównym przesłaniem jest celebracja różnorodności.

Interaktywne gry i zabawy

Coraz więcej zabawek ma za zadanie być interaktywnymi na wielu poziomach – koniec z prostymi zabawkami do jednej zabawy. Pora na rozrywkę na wielu płaszczyznach.

Patatoy

Po zmianie nazwy odświeżony sklep rusza na podbój rynku. Otwierają showroom w Skierniewicach, będą mieć nową ambasadorkę marki, pomysły na siebie i rozszerzają asortyment. Specjalizują się w zabawkach drewnianych i edukacyjnych, ale wśród sprzedawanych przez nich produktów znajdziemy również np. zdalnie sterowaną armię z plastiku.
Promują też produkty Pixie – torby i plecaki, które możemy dekorować dowolnie przy pomocy małych pikseli. Ciekawy pomysł na indywidualizowanie dziecięcych akcesoriów.

Dla całej rodziny

Kolejnym trendem jest wymyślanie takich gier i zabaw, które będą angażujące zarówno dla najmłodszych, jak i tych starszych.

Trefl

Znany producent puzzli postanowił się zaprezentować jako nowoczesna firma, która idzie w kierunku najlepszych praktyk dbania o pracowników i procesy produkcyjne. Zaprezentowali serię nowych puzzli, które są powycinane w fantazyjny sposób, rozwijając motorykę dziecka. Do wszystkich zabawek Trefla dodawane są teraz książeczki dla rodziców, które podpowiadają jak bawić się z naszymi latoroślami.
Trefl rozszerzył też asortyment gier dla najmłodszych, między innymi o Figle-Migle w oceanie czy Na jagody. Gry przeznaczone są dla nawet 2 latków. Gra Safari bam! bam! ma dzwonki, które umożliwiają naukę dźwięków i muzyki. Krótko mówiąc edukacyjnie, ale łatwo i przemyślana zabawa dla całej rodziny (nie nastawiona na konkurencję).

Alexander

Kolejny producent gier i zabawek edukacyjnych (już 35 lat na rynku!). Zaprezentowali Małego konstruktora – zestawy do samodzielnego skręcania modeli: samoloty, auta, ciężarówki itp.
Gorący ziemniak, to gra, w której uczestnicy odpowiadają na proste pytania, dopóki kręci się spirala. Kto nie zdąży – jego ziemniak zaczyna palić się na grillu.
Nie śmiej się – zadaniem jest rozśmieszanie uczestników gry. Dla ułatwienia zadania jest również zielony nos klauna. Gra oparta na kalamburach.
Gry dla całej rodziny, bo występują w różnych wersjach, między innymi Junior, dla najmłodszych. Dobry sposób na wspólne spędzanie czasu dla całej rodziny czy większej grupy dzieci.

Czas rodzinny, interaktywne gry i zabawy oraz angażowanie tatusiów – to trzy główne trendy na najbliższy czas w branży zabawkarskiej. Zobaczymy co będzie dalej. A wy – macie swoje obserwacje w tym temacie?